Menu

Novinky: Interaktivní mapa filmových míst a reportáže

V uplynulém měsíci přinesla Filmová Místa.cz dvě zásadní novinky: interaktivní mapu filmových míst a informační reportáže, které spouštíme právě tímto článkem.

Filmová místa.cz si při svém spuštění kladla poměrně jednoduchý cíl: představit čtenářům zajímavá místa natáčení. Ukázat, jak se za tu předlouhou dobu od natáčení změnila a prozradit, kde se nachází. Třeba i poradit zajímavý cíl rodinného výletu. Pomalu, ale jistě se nám tento úkol daří plnit. Podívejte se, jak v současné době vypadá mlýn Petra Máchala z pohádky S čerty nejsou žerty, slavné knihkupectví Dalibora Vrány z komedie Vrchní Prchni nebo oblíbená Obecná škola.

Které filmy se natáčely v mém okolí?

První verze však pouze odpovídala na otázku: Kde se natáčely Menzelovy oskarové Ostře sledované vlaky? Bohužel jsme již nemohli snadnou cestou čtenářům prozradit, které filmy se natáčely v jejich městě, na nedalekém zámku či hradu. Využili jsme API služby Google a spustili interaktivní mapu s vyznačenými místy pomocí zelených vlaječek. Na malé mapě v pravé nabídce zvolte kraj a následně se otevře mapa. API nám umožňuje snadné vkládání nových míst včetně informační bubliny s obrázky a názvy filmů. Je-li daný film obsažen v naší databázi, prolinkujeme jej. Pokud zatím není filmové místo aktivní, a tedy zkontrolováno redakcí, bude uveden jen název bez odkazu.

Interaktivní mapa obsahuje v současnosti okolo desíti tisíc filmových míst

V současné době máme dostatek informací o místech, kde se české filmy natáčely. Nepřítelem však zůstává nedostatek volného času. I přesto se nám daří přidávat nová místa do interaktivní mapy takřka každý den. Pokud víte o filmech, které se ve vašem okolí natáčely, budeme rádi za každou informaci.

Rádi bychom na Filmová místa.cz publikovali reportáže ze známých míst natáčení, přinášeli rozhovory, upozorňovali na zajímavá nalezená místa v databázi, zkrátka publikovali jakékoli zajímavé informace týkající se filmu a filmových míst. Také zde se nebráníme jakékoli spolupráci. Znáte-li zajímavé filmové místo, napište pár řádků, pořiďte fotografie. Vaše příspěvky budeme rádi publikovat. Uživatelé samozřejmě získají za příspěvky bodů v rozmezí od 10 do 100 v závislosti na kvalitě a obsáhlosti příspěvku.