Jak si filmaři upravují policejní auta?
Filmaři si mohou půjčit vozy od Policie, nebo si upraví vlastní. Filmaři seriálu Labyrint II se rozhodli pro druhou verzi, nevyvarovali se však několika nepřesností.
V různých detektivkách je často potřeba natočit záběr policejního vozidla. Filmaři mají v podstatě dvě možnosti; buď si skutečné vozidlo vypůjčí od ministerstva vnitra, anebo (jako v tomto případě) si upraví běžné auto tak, aby vypadalo jako policejní (tak tomu bylo např. v seriálech Policie Modrava, Kriminálka Anděl anebo třeba Labyrint).
Jak se takové skutečné policejní vozidlo od "filmového" pozná? Nemá lakovaná zrcátka a kliky v barvě vozidla, ale má je v černé barvě, zpravidla nemá elektrony, ale pouze plechové disky, má mříž mezi zadními sedadly a zavazadlovým prostorem.
Dále maják není uchycen na střešních ližinách (hagusech), ale přímo na střeše (proto raději filmaři používají verzi kombi, protože Octavia v provedení liftback ližiny nemá). Pravá policejní auta jsou ve speciálním šedostříbrném odstínu, zde si filmaři musí vystačit s "obyčejnou" stříbrnou metalízou.
Policejní vozidlo není opatřeno dálniční známkou (zde opět pochybení filmařů), policejní vozidla s majáky v provedení Škoda Octavia II jsou vybaveny v naprosté většině případů benzinovými motory 1,6 MPi/75 kW nebo 1,8TSi/118 kW, u faceliftu pak to ještě může být 1,2 TSi/77 kW nebo 1,4 TSi/90 kW). Proto v případě ozvučení "dunivým" dieslem - např. v Policii Modrava) to působí poněkud rozpačitě...
Upravit běžnou Octávku na "policejní" vozidlo polepením a připevněním majáku trvá zkušeným filmařským technikům 15 až 20 minut.
Milsn |