Menu

Padla poslední klapka futuristického seriálu Carnival Row

Padla poslední klapka futuristického seriálu Carnival Row

Orlando Bloom jako detektiv podezřelý z několika záhadných vražd. Carnival Row byl jednou z nejnákladnější produkcí natáčených v České republice od zavedení filmových pobídek. Natáčet se začalo v říjnu 2017, filmaři pracovali v ateliérech na Barrandově i v české krajině.

Seriál vznikal kompletně v České republice, přes tři měsíce se natáčelo a přípravy zabraly dalších pět měsíců, začaly už v květnu 2017. Přes šedesát procent záběrů vznikalo v ateliérech, na pozemku barrandovských studií vyrostly kulisy fiktivního viktoriánského města a v ateliérech řada dekorací. Na jejich stavbě se podílelo kolem čtyř stovek českých řemeslníků. Točilo se i v Prachovských skalách, v Liberci, na zámcích Frýdlant a Krnsko.

Z natáčení seriálu (foto: Czech Film Commission)

Děj osmidílného seriálu se odehrává ve fiktivním neo-viktoriánském městě, kde spolu žijí mýtické bytosti, které byly nuceny uprchnout kvůli válce ze své země. Mezi zvyšující se populací uprchlíků a místními vrůstá napětí. Příběh zachycuje vyšetřování série vražd, které městu nedají spát a obírají jej o poslední známky vrtkavého míru. V hlavní roli detektiva jménem Rycroft Philostrate uvidí diváci Orlanda Blooma, Cara Delevingne představuje vílu Vignette, která se potýká s lidskými předsudky vůči svému vlastnímu druhu, ale i s tajemstvím, které ji všude pronásleduje.

Režie se jako obvykle u seriálů ujalo více osobností, v tomto případě Paul McGuigan, Jon Amiel, Andy Goddard a Anna Foerster, která u nás v roce 2015 režírovala celovečerní film Underworld: Krvavé války.

Nejnovější seriál společnosti Amazon Studios je dokladem trendu o nákladných a filmově pojatých „televizních“ seriálech a filmech, které dnes netočí jen klasické televizní stanice, ale ve stále větší míře i společnosti zaměřující se na online vysílání. V roce 2017 se pro Amazon u nás točila také jedna epizoda seriálu The Romanoffs a o rok dříve scény pro seriál Patriot.

Hlavní hvězdou seriálu jsou Orlando Bloom a Cara Delevingne (foto: Czech Film Commission)

„Práce na seriálech je produkčně hodně náročná. Natáčení trvá několik měsíců a je mnohem komplikovanější než u filmů, protože zatímco točíte scény do jedné epizody, píší se nové scénáře a vy připravujete natáčení dalších dílů. Je to vlastně jako točit dva a více filmů naráz,“ vysvětluje David Minkowski, který v uplynulém roce se Stillking Features tímto způsobem točil například i první řadu seriálu Genius, jehož hrdinou byl Albert Einstein a který úspěšně odvysílala stanice National Geographic.

Náročnost práce ale není pro české filmové profesionály něco nezvládnutelného, je to přesně naopak. Americký producent Gideon Amir si český štáb nemůže vynachválit: „Česká republika má doslova fantastickou filmařskou základnu. Co se týče uměleckých rukodělných profesí, neexistuje žádné zadání, se kterým by si čeští filmaři neuměli poradit. Cokoli – doslova cokoli po nich chcete, pokaždé přijdou s geniálním řešením. Ale pozor, je to jako s mezilidskými vztahy, které nesmíte brát za samozřejmé. Kvalitu štábových profesí je potřeba hýčkat, stát by měl dbát na vzdělávání talentů,“ dodává na závěr malé varování.

Komentáře

Neexistují žádné položky.

Komentáře

Jméno(*)
E-mail
Opište kód(*,1)
Komentář(*,2)

*) Údaje označené hvězdičkou a tučným písmem jsou povinné.

1) Pokud se přihlásíte nemusíte vyplňovat některé údaje.

2) Nepřihlášený uživatel nemůže vkládat některé textové prvky - například odkazy.

Chcete-li text v textových polích naformátovat, použijte následující značky:

*Kurzíva* nebo _Kurzíva_

**Tučný text** nebo __Tučný text__

#Nadpis první úrovně

##Nadpis druhé úrovně

Příklad [odkazu](https://filmovamista.cz) na Filmová místa.cz. Vznikne:
Příklad odkazu na Filmová místa.cz.

Nejnavštěvovanější filmy:

Vyhledávání

Filmová místa do kapsy

Nejčerstvější informace

Nahlásit chybu | Autorská práva upravena licencí CC: Creative Commons License Filmová místa.cz 2006-2024 | Movieloci.com | Lieuxtournage.fr | Krásný Krámek | TH Shop | Paetrik | 1.7