Most u Remagenu
The Bridge at Remagen
Válečný/Akce/Drama
Země původu: Spojené státy americké
Natočeno v roce: 1969
Délka: 111 min
Režie: John Guillermin
Hrají: George Segal, Robert Vaughn, Ben Gazzara, Everett Gunnar Marshall, Hans Christian Blech, Joachim Hansen, Jan Schánilec, Vít Olmer, Bo Hopkins, Robert Logan, Matt Clark, Richard Münch, Rudolf Jelínek, Vladimír T. Gottwald, Rudolf Kalina, Zdeněk Braunschläger, Bradford Dillman, Peter van Eyck, Heinz Reincke, Sonja Ziemann, Anna Gaël, Steve Sandor, Tom Heaton, Günter Meisner, Rolf Jahncke, Václav Neužil st., Karel Mareš, Karel Fiala, Jaroslav Tomsa, Jitka Suchanová, Bruno W. Pantel
Komentáře
Ivan Tomek napsal: Kavčice nám tehdy patřily společně s rodinou malíře V. Kováříka. Přes jeho známé nás také filmaři oslovili. Točil se tu ještě později americký film o atentátu na Heydricha, tuším Seven Men at Day Break. Ten se tady nehrál.
Je fakt hezký, že vám to patřilo, ale když tě někdo požádá o spolupráci a ty se na ní vyto, pak tvoje komentáře, ztrácí veškerý smysl. Opět kydy bez registrace, úplně mimo.
2024-10-30 11:16:51
S opravou polohy záběru nesouhlasím. Záběr je zrcadlově převrácený a kamera tedy mířila směrem k Vranému nad Vltavou. Důkazem je horizont záběru, který se svažuje pouze jedním směrem (z opačné strany se svažuje z obou stran a tvoří údolí). A zejména topoly v levé části screenu jsou vidět i dnes na pravém břehu u Vraného. Místo se dost změnilo a velká budova v době natáčení nestála, byly zde pouze přízemní kolny.
2024-10-30 06:54:03
"za bílím autem"
2024-09-09 04:31:11
Lipinski, skvělý postřech, ten statek z Daybreku jsou skutečně Kavčice u Nového Knína. S pozdravem sasorts
Lipinski napsal:
Ivan Tomek napsal: Točil se tu ještě později americký film o atentátu na Heydricha, tuším Seven Men at Day Break. Ten se tady nehrál.
To co píšeš byla kniha, podle který byl natočen film Operation Daybreak, který tu máme taky a je tam neznamý místo statek, tak se na to podívej, jestli je to ono.
2024-09-07 17:54:35
sator napsal: Po filmu "Seven Men at Day Break" jsem pátral, ale jen a jen kniha...
Umíš číst? A následně pochopit smysl slov, poskládaných do vět? Evidentně ne...
2024-09-07 11:41:42
Po filmu "Seven Men at Day Break" jsem pátral, ale jen a jen kniha...
Lipinski napsal:
Ivan Tomek napsal: Točil se tu ještě později americký film o atentátu na Heydricha, tuším Seven Men at Day Break. Ten se tady nehrál.
To co píšeš byla kniha, podle který byl natočen film Operation Daybreak, který tu máme taky a je tam neznamý místo statek, tak se na to podívej, jestli je to ono.
2024-09-07 11:25:15
Ivan Tomek napsal: Točil se tu ještě později americký film o atentátu na Heydricha, tuším Seven Men at Day Break. Ten se tady nehrál.
To co píšeš byla kniha, podle který byl natočen film Operation Daybreak, který tu máme taky a je tam neznamý místo statek, tak se na to podívej, jestli je to ono.
2024-09-06 14:36:23
Ivan Tomek
Kavčice nám tehdy patřily společně s rodinou malíře V. Kováříka. Přes jeho známé nás také filmaři oslovili. Točil se tu ještě později americký film o atentátu na Heydricha, tuším Seven Men at Day Break. Ten se tady nehrál.
2024-09-06 14:22:56
Starý Most: Pohled SV na dolní část Náměstí gen. Svobody k domům čp. 198, 199, 200. Pergola vpravo byla postavena pro účely natáčení před rohovým domem čp. 225.
2024-07-15 13:12:43
Starý Most: Pohled JZZ na Náměstí gen. Svobody ke Klášteru minoritů a k původní poloze kostela Nanebevzetí Panny Marie.
2024-07-15 13:09:17
Starý Most: Pohled SSZ. Příjezd na Náměstí gen. Svobody ulicí Jana Švermy. Domy vlevo jsou čp. 181, 182, 183. Záběr pokračuje bez střihu a obkrouží polovinu Náměstí gen. Svobody.
2024-07-15 13:06:51
Starý Most: záběr SZZ směrem do ulice Kl. Gottwalda. Je vidět mezi domy mezera po odstřelu domů čp. 1028 a 317. Vpravo se nachází prostor Kláštera Kapucínů a k povšimnutí je obloukový stojan autobusové zastávky na zdi kláštera.
2024-07-15 13:00:46
Starý Most: Záběr ze zahrady Kláštera Kapucínů JZ směrem na blok domů, zleva čp. 316, 1028, 317 v ul. Kl. Gottwalda. Za domy se rýsuje vrch Hněvín.
2024-07-15 12:56:16
Starý Most: Pohled JVV směrem do křižovatky ul. Klementa Gottwalda s ulicemi J.K.Tyla (doleva) a Roosveltova (doprava). Zeď s nápisem Rhein patří ke Klášteru Kapucínů, kterou v záběru Zeď projíždí tank do ulice.
2024-07-15 12:53:04
Starý Most: Pohled východním směrem ze zahrady domu čp. 716 v ul. Klementa Gottwalda k vrchu Bořeň. Dále jsou vidět zadní trakty činžáků v ul. J.K. Tyla.
2024-07-15 12:48:32
Starý Most: pohled JVV směrem ulicí Klementa Gottwalda k věžičce Kláštera Kapucínů. Domy na jižní straně ulice, zleva nižší dům s vikýřem čp.863, dále čp. 472, 1168, 714.
2024-07-15 09:20:42
Katerina
Bože, vy jste "koumesové" a navíc češtináři! Zajděte si k nám do Davle a přečtěte si několik místních publikací, ať máte jasno. Ve filmu je samozřejmě most davelský a tunel byl opravdu hlouben do skály(aby to vypadalo jako tunel)v místní části Sázava (za mostem). Druhý most ve filmu (železniční) je v Měchenicích - vedoucí do Skochovic. Štěchovický most s tímto filmem naprosto nesouvisí. Sama jsem zaznamenala několik výpovědi pamětníků a aktérů natáčení.Občanka Davle.
Petr napsal:
V Davli se natáčely jenom záběry mostu na kterém jede vlak. Jinak hrál hlavní roly most ve Štěchovicích. U kterého byl vyhlouben kus tunelu. Další lokality se natáčely kolem Nového Knína, Záborné Lhoty. Záběry u samoty a v lese.
2022-04-18 13:47:03
Dobrý večer, mohl byste se mi prosím ozvat na můj email: pavelolsmid@email.cz? Měl bych na Vás několik otázek ohledně natáčení tohoto filmu. Děkuji
Miroslav Dvořák napsal:
Byl jsem jedním z mnoha vojáků, kteří vytvářeli kompars v Davli při nátáčení mostu u Remagenu. Nad lomem byl postaven kostel. V lomu parkovaly Tanky šatny pro kompars byly v tělocvičně. Tanky, které přejížděli po mostě byly fotografie na překližce upevněné na jeepech. Natáčelo se zde v září 1968 už bez amerických herců. Záběr na hlavního hrdinu jak kouká z okna kostela byl natočen s naším vojákem, kterého si vybral režisér. Natáčely se zde scény u kráteru u věží na davelském břehu. Likvidace člunu s Němci. Závěrečná scéna vycházejících obyvatel z tunelu proti koloně amerických vojáků a další. Pak nám řekli, že zbývající záběry budou dotočeny v Itálii, s herci, kteří se do okupovaného Československa báli přijet. Pokud máte zájem o více podrobností napište. Rád doplním. Ve Štěchovicích jsme nic netočili.
2021-12-27 20:01:17
josef
jen krátce k filmu,v roce 1968 jsem bydlel v novém Mostě,a starý Most se postupně boural kvůli těžbě uhlí,a tam se právě točili nějaké scény do filmu,pamatuji si jako dnes vojenskou techniku,uniformy,německé,americké,režiséra,herce,byli usídleni kousek od nového Mostu,kde byli tenkrát velké louky,dnes asi zastavěné.vždy po vyučování jsme se chodili dívat,jak cvičili,stříleli,dodnes si pamatuji,měli v kulometných pásech náboje s dřevěnými kulkami,fialové barvy, samozřejmně jsme jako kluci pár nábojů sebrali,zajímavé.pěkné vzpomínky,ač 47 let.
2015-05-02 22:11:15
Alex
Drobná chybka - most v Davli je přes Vltavu, Sázava se do Vltavy vlévá kousek nad mostem. Voda je zde vzdutá kvůli Štěchovické přehradě
2014-09-28 21:43:39
Miroslav Dvořák
Byl jsem jedním z mnoha vojáků, kteří vytvářeli kompars v Davli při nátáčení mostu u Remagenu. Nad lomem byl postaven kostel. V lomu parkovaly Tanky šatny pro kompars byly v tělocvičně. Tanky, které přejížděli po mostě byly fotografie na překližce upevněné na jeepech. Natáčelo se zde v září 1968 už bez amerických herců. Záběr na hlavního hrdinu jak kouká z okna kostela byl natočen s naším vojákem, kterého si vybral režisér. Natáčely se zde scény u kráteru u věží na davelském břehu. Likvidace člunu s Němci. Závěrečná scéna vycházejících obyvatel z tunelu proti koloně amerických vojáků a další. Pak nám řekli, že zbývající záběry budou dotočeny v Itálii, s herci, kteří se do okupovaného Československa báli přijet. Pokud máte zájem o více podrobností napište. Rád doplním. Ve Štěchovicích jsme nic netočili.
2014-05-15 23:21:03
Jaris
Most na záběru je v Davli.Lidé si ho dost často pletou s Měchenickým.Asi je to dáno podobou mostů a asi také tím,že leží asi cca 3 km od sebe.Poznat se to dá podle toho,že Měchenický most je za obcí a vede šikmo přes řeku.Most v Davli je uprostřed obce a vede přes řeku kolmo.
2012-10-07 20:40:29
Tento most je v Davli.
2012-07-26 23:41:24
Petr: To neni pravda, cti nize. JirkaRybka: Film se natáčel opravdu v Davli na moste ve screenshotu i na realne fotografii. Jen ten most není pro auta, ale pouze lávka pro pěší. Filmový tunel byl do skaly u kolejí opravdu vybourán, ve skale je i dne s videt kamenná zeď a před pár lety jsem si dal tu práci a vylezl tam, je tam opravdu "jeskyne" (vznikla nedokonalym zasypanim) vybudovana filmari v roce 68 a byla po skonceni nataceni zasypana. Ono je to ve podanoi jinak, nez je ve skutecnosti, protoze skutecne koleje (trat 210) vedou podel skaly (na screenshotu "Most" z praveho dolniho rohu doleva doprostred), ale to bylo behem filmovani dobre zamaskovano a koleje vedou jakoby do skaly pres most. Stechovicky most nema s natacenim vubec co delat a most v Mechenicich (Skochovicich) byl pouzit pouze a jen pro natoceni uvodni sceny (zraneni vojaci ve vlaku miricim na most, ktery je nasledne odpalen). Upravy mostu a skaly pro filmovani jsou patrne napr. zde: http://blackcrx.sweb.cz/upravy%20pro%20film.jpg
2011-12-03 09:00:06
Koukám, že je tady v těch mostech trochu zmatek. Ač samotný film neznám, tak most na screenshotu "most" (kolmý na osu řeky a bez kolejí - je to starý silniční most) stojí v Davli, má správnou reálnou fotografii, a správně uvedené místo v popisu, ovšem s tou chybou že nevede přes Sázavu, ale přes Vltavu hned po soutoku obou řek. Adresa a GPS pak patří skutečně mostu Skochovickému (níže po proudu), který vede rovněž přes Vltavu, je podobné konstrukce, ovšem stojí přes řeku šikmo a je mostem železničním. V komentáři zmíněný Štěchovický most je naopak výše proti proudu Vltavy, a je zcela odlišného vzhledu (starý betonový silniční most), navíc pochybuji že by u něj byl pro film hlouben nějaký tunel - je z obou stran v zástavbě. Ani v Davli to není pravděpodobné (z jedné strany zástavba, z druhé nádraží), možná tedy ta zmínka mířila k mostu Skochovickému (na straně u Měchenic je hned pod strání)? Neškodil by asi pohled někoho, kdo oblast zná a má i film.
2011-10-27 12:53:33
Petr
V Davli se natáčely jenom záběry mostu na kterém jede vlak. Jinak hrál hlavní roly most ve Štěchovicích. U kterého byl vyhlouben kus tunelu. Další lokality se natáčely kolem Nového Knína, Záborné Lhoty. Záběry u samoty a v lese.
2011-10-27 10:35:41
pavel
Jeste bych doplnil "filmove misto".Par snimku je take toceno v ulickach stareho Mostu,jeste pred presunem kostela kvuli tezbe uhlí.
2010-05-07 22:12:07
Jen drobnost k popisku fotografie mostu - most se nachází v Davli o několik set metrů pod soutokem Sázavy a Vltavy, tudíž už se jedná o most přes Vltavu
2009-12-14 01:41:16
Dana
Je to most v Davli. Pamatuji se jako malá holka na natáčení, bylo to zajímavé. Podobný motiv se objevil ve filmu Anglické jahody. Film se odehrává v srpnu 1968 a v té době tam právě natáčeli film u Remagenu. Scény s Rusy na mostě jsou také z Davle.
2009-08-26 16:03:47
Honza
na těhle fotografiích určitě není skochovicky most .. ten totiž není kolmo na řeku a poněkud šikmo ..
2009-06-28 20:15:23
mazec, je to duchcov! diky!!!
2008-09-17 18:54:08
Jiří Kuruc
Ale ano, máte pravdu, kontroloval jsem to s dostupnými snímky na webu a opravdu se schodiště shoduje na 100%, děkujeme za informaci a "odhalení" místa :)
2008-06-10 00:06:45
Pegos
Nejsem si jistý,ale tuším že by to mohl bý zámek v Duchcově.
2008-06-08 22:00:17
1 | 2
Chcete-li text v textových polích naformátovat, použijte následující značky:
*Kurzíva* nebo _Kurzíva_
**Tučný text** nebo __Tučný text__
#Nadpis první úrovně
##Nadpis druhé úrovně
Příklad [odkazu](https://filmovamista.cz) na Filmová místa.cz. Vznikne:
Příklad odkazu na Filmová místa.cz.
Nejnavštěvovanější filmy:
Vyhledávání
Akce
Nejčerstvější informace
Kocourvbotach
Hodnocení: 77704
Mé filmy a seriály (224)
Moje místa (1885)
Mé nálezy (560)
Vyfotil jsem (403)