Menu

Tomáš Holý, cestování časem a festival v Ostrově

Tomáš Holý, cestování časem a festival v Ostrově

Od poloviny září 1981 natáčel Tomáš Holý svůj poslední projekt Třináctidílný seriál Připoutejte se, letíme nad Atlantidou. Pro německou televizi ZDF. U nás sice nikdy nešel, ale pro české diváky je zajímavý.

Tomáš Holý

Je to seriál o cestování časem. Scénář napsal náš Ota Hofman, autor Setkání v červenci, Pana Tau a Návštěvníků. Vizionář, který předpověděl například mobilní telefony. Už v roce 1959.

Přesto, že se seriál točil z devadesáti procent u nás a polovina herců jsou naši, nikdy tu nešel. Naše televize raději po patnácté odvysílají stejný kriminální seriál. Místo toho, aby koupily seriál s naším Tomášem Holým, o kterém na největších filmových festivalech říkají, že je největším talentem od dob Shirley Templové. Ostuda. Potomci autora Oty Hofmana, a i Tomášovi příbuzní jsou z toho dost nešťastní.

Pravděpodobně kvůli osobě režiséra Tomáše Fantla. On byl emigrant a tak minulému režimu ležel v žaludku. A praktiky našich televizních stanic se od té doby, zdá se, změnily jen málo.

Filmy pro celou rodinu

Ve výrobě filmů pro celou rodinu jsme my Češi často spolupracovali s německými produkcemi. Arabelu, Pana Tau, Návštěvníky, Lucii, postrach ulice a mnohé další jsme natočili vlastně na zakázku pro ně. České filmy pro celou rodinu byly tehdy opravdu ceněné. A jejich prodej do světa pokryl tehdy asi 85 procent veškerých nákladů na provoz studií Barrandov. I díky tomu je většina našich rodinných filmů natočená na kvalitní negativ Kodak, který dá i dnešní vysoké rozlišení Ultra HD 4K. Včetně těch Tomášových.

Za partnera mu vybrali Josefa Horáčka, méně známého dětského herce. Narodil se taky u Apolináře, necelých 24 hodin před Tomášem. Jejich mámy se tam potkávaly. Na jaře 1978, pár měsíců po premiéře Velryby, se náhodou seznámili při ježdění na kolech na Výtoni pod železničním mostem. Ve třinácti je náhodou spolu obsadili do tohoto seriálu. Pak spolu zase čirou náhodou chodili do tanečních. A pak už se nikdy neviděli. Náhoda někdy dokáže neuvěřitelné věci.

Kůň

Část děje seriálu se odehrává v rudolfínské době. A tam se jezdí na koních. Produkce přivedla Tomáše ke koni a byla zvědavá, co se bude dít. Nebude se dětská hvězda koně bát? Tomáš se s tím koněm trochu seznámil, vyskočil na něj a ukázal jim, jak umí jezdit. Tou dobou už druhým rokem jezdil na ranč do Suchdola nad Odrou, kde se dělalo i westernové ježdění. Tak přeci jen už něco uměl. Od té doby, kudy německá produkce chodila, tudy pěla chválu na české dětské herce. Jak jsou všestranní a co všechno umí.

Točilo se od poloviny září do března. Do školy se podívali až v dubnu. Takže většinu osmé třídy strávili vlastně na natáčení. Jak jsem zmínil, většina natáčení byla u nás. Jen poslední asi tři neděle byly v Západním Berlíně.

Váček zlatých mincí

K té rudolfínské době se pojí jedna historka z natáčení: Zatknou je tam jako špehy. Jejich věci z budoucnosti stráže odnesou císaři Rudolfovi II. Toho hraje Rudolf Hrušínský. Konečně se mu tedy splnilo jeho přání, zahrát si s Tomášem Holým.

Když císař uvidí jejich věci z budoucnosti, digitální hodinky z roku 1981 a přístroj na skrytí stroje času, pochopí, že asi nejsou zdejší. Myslí si, že jsou alchymisté a chce po nich, aby mu prozradili návod na proměnu rtuti ve zlato. Oni samozřejmě nic. Chvíli na ně mluví, pak sáhne do váčku a rozhodí hrst zlatých mincí.

Jelo se to naostro, císař je přesvědčoval, oni mu nic neprozradili. Tak sáhl do váčku, jenže se spletl a sáhl do nesprávného, a rozhodil svoje cigarety Clea. Víte, on dost kouřil. I když viděl, že je zle, záběr normálně dohrál. Když se pak zastavila kamera, tak se omluvil celému štábu, že jim zkazil záběr. Omluvil se i jim, třináctiletým klukům, a jelo se to znova. Takový to byl pan herec. I takové veselé věci se dají zažít na natáčení. S Rudolfem Hrušínským byla na natáčení legrace.

Malá Tomášova sestra (Lucie Vojtěchová) si získá i srdce císaře Rudolfa II. (Rudolf Hrušínský). Pomocí šumivých tablet totiž vyléčí jeho vleklé bolesti hlavy.

Alžběta I.

Jindy zase točili v zámeckém parku v Lednici. Alžbětínskou dobu. Tedy předalžbětínskou, když byla královna Alžběta ještě malá holka a Shakespeare ještě nebyl na světě. Měli slušivé kostýmy té doby. Tomáš měl klobouk s pérem a luk a šípy. Všichni mu říkali, že vypadá jako syn Robina Hooda.

Princeznu Alžbětu doprovázela smečka chrtů. Jeden z nich se najednou dal do běhu, za ním se rozeběhla celá smečka… a ven z parku. Ti majitelé je vůbec nemohli najít. Našli je až večer, ve vzdálené vesnici, snad 30 kilometrů odtud.

Tomáš Holý a princezna Alžběta I. (Eliška Sirová), někdy kolem roku 1544

Při natáčení v době ledové zas nastala obleva – stejně jako při natáčení Návštěvníků. A letělo se do Vysokých Tater. Tam byla pěkná zima a oni jen v těch pravěkých kostýmech.

Smith & Wesson (proklatě nízko)

Jen poslední asi tři týdny byly v Západním Berlíně. Pár záběrů ulic, obchodní dům a nějaké ty věci ve studiu. Tomáš si tam koupil repliku velikého koltu Smith and Wesson. To je ten, co používal Limonádový Joe. Byla to velmi zdařilá replika, ten kolt vypadal opravdu jako pravý, ale střílet náboje se z něj samozřejmě nedalo.

Josef Horáček: Vzpomínám si, jak se jednou ráno rozletěly dveře k režisérovi, v nich stál Tomáš, v pyžamu, v kovbojským klobouku a s koltem v ruce:

„Řekl jste fuj Kolalokově limonádě, cizinče?“

Režisér byl český emigrant, ten film znal a pochopil:

„Ano, řekl jsem fuj Kolalokově limonádě, pistolníku.“

S Tomášem jsem se na natáčení nikdy nenudil.

Když po skončení natáčení odlétali do Prahy, tak si Tomáš tu pistoli vzal s sebou do letadla. Němečtí celníci ji u něj našli. Tak ji zadrželi a zkoumali, ale nakonec zjistili, že je to jen replika a vrátili mu ji.

Josef Horáček: Jo, ale odlet se kvůli tomu o půl hodiny odložil. Letěli jsme takovým tím starým ruským letadlem, Iljušinem, které se strašlivě třáslo od startu až do přistání.

Naši celníci v Praze mu tu pistoli zabavili. I když měli od Němců napsané, že se z ní střílet nedá. Pan Holý musel využít svého vlivu a zajít si pro ni na celní správu, jinak by ji už nikdy neviděl.

A to byl definitivní konec Tomášovy filmové kariéry.

Hitparáda s Taxmeny

Před kamerou se se ještě jednou objevil, ale více méně jen náhodou. Bylo to v roce 1984, tak nějak zjara, v době viróz. Přišel k nim na návštěvu pan Čvančara, kapelník Taxmenů.

„Máme vystupovat v hitparádě podvečerního Studia Kamarád, ale onemocněl nám houslista. Nechtěl bys to vzít za něj, Tomáši?“

„Ale já jsem na housle nikdy nehrál.“

„To nevadí, ale jsi herec, tak si nějak poradíš.“

Slovo dalo slovo a Tomáš s nimi v té dětské hitparádě opravdu odehrál dvě písničky. Byly to ty stejné, které s nimi natočil už na jaře 1980. Byl to samozřejmě playback a Tomáš jen dělal, že umí hrát na housle. Jedničku za dobrou dívanou ze záznamu i zpívá svým dvanáctiletým hlasem.

Myslím, že to nemá ani archiv televize. Kdyby si to tehdy nenahrál syn kapelníka na video, tak by se tahle rarita vůbec nedochovala.

Ty dvě písničky jsou na Youtube v kanálu Taxmenů. Kocour Felix a Jednička za dobrou dívanou.

Festival v Ostrově nad Ohří

Letos na 56. Dětském filmovém a televizním festivalu Oty Hofmana v Ostrově nad Ohří jsem měl možnost setkat se s dětskými hvězdami z tohoto seriálu. S Josefem Horáčkem, který hrál Rhona, kluka z budoucnosti. A s Lucií Vojtěchovou, která hrála Judy, malou sestru Tomáše Holého. A samozřejmě se synem Oty Hofmana, autora seriálu.

Bývalí dětští herci Lucie Vojtěchová a Josef Horáček. Za nimi Ota Hofman mladší, syn autora seriálu.

Došlo samozřejmě i na vyprávění zážitků z natáčení. Lucie hrála ve spoustě filmů, například i ve slavných Slavnostech sněženek, kde divoké prase narušilo vyučování na jedné venkovské škole.

„To divoké prase nezahnulo na stupínek, kde ho měli uspávačkou zastřelit. Místo toho zahnulo pod lavici, na které klečeli dětští herci, a s lavicí na zádech nás poponeslo až k sousední lavici. Nakonec ale všechno dobře dopadlo. Myslím, že to cvičené prase se bálo víc, než my děti.“

Lucie také v dětství hodně dabovala. Namluvila například Ronju, dceru loupežníka, nádherný film ze severské přírody. Podle knihy Astrid Lindgrenové. Jeden z referenčních filmů dětství mé generace.

V seriálu o Atlantidě má dokonce i výstup se živým lvem, který se prochází v komnatách Rudolfa II.

Nejvíce vzpomínek má samozřejmě na Tomáše Holého, vždyť seriál se točil půl roku.

„Tomáš si se mnou večer v hotelu často hrál. Přesto, že mně bylo 8 a jemu už skoro 14, a byl to kluk. Prostě mi dělal společnost, abych se na natáčení nenudila. Choval se ke mně tak, jako kdybych opravdu byla jeho malá sestřička.“

Josef Horáček a Lucie Vojtěchová, hvězdy seriálu Připoutejete se, letíme nad Atlantidou po 42 letech na červeném koberci.

Tomáše Holého dnes nikdo nezná?

Na Filmovém festivalu Oty Hofmana v Ostrově nad Ohří byla letos opravdu jízda. Setkání se známými osobnostmi a spousta nových filmů. Ondřej Vetchý si letos nasadil Zlatou buřinku za celoživotní tvorbu pro děti. Jak sám po převzetí ceny řekl, „Ta cena je už prakticky stejně velká, jako ta, co dávají v létě na festivalu v Karlových Varech.“

Autor článku souhlasí s názorem, že Filmový festival Oty Hofmana v Ostrově nad Ohří se kvalitativně začíná dotahovat na svého slavnějšího příbuzného v Karlových Varech.

Vždyť už legendární animátor Jiří Trnka kdysi řekl, že filmová tvorba pro děti a mládež se od tvorby pro dospělé liší hlavně tím, že musí být kvalitnější.

Horší den měl pouze zástupce veřejnoprávní České televize. Na adresu seriálu Připoutejte se, letíme nad Atlantidou totiž řekl:

„Nemá cenu ten seriál kupovat, protože Tomáše Holého dnes nikdo nezná.“

Rozhodli jsme se, že tohle tvrzení experimentálně ověříme. Beseda s dětskými diváky. Menší sál, plný asi desetiletých dětí.

„Děti, víte, kdo to byl Tomáš Holý?“

Přihlásili se skoro všichni, kromě asi dvou, nebo tří. Zajímalo je úplně všechno. Kolik se natočí za den záběrů. Kolik kostýmů herci měli. Jak často se převlékali. Jak to bylo udělané se lvem, který se procházel v císařových komnatách. Jak vypadal stroj času uvnitř.

Když Lucie přidala historku o tom, jak si v noci v hotelu vyviklala několik prvních zubů a filmaři druhý den běhali a sháněli dětskou zubní protézu na míru, byli diváci nadšeni a ptali se nás, kdy seriál půjde na ČT:D.

Na závěr besedy se syn scénáristy Oty Hofmana zeptal, jestli znají i film Setkání v červenci. Z davu dětí se ozývaly Tomášovy hlášky z tohohle filmu. Znají ho. Přesto, že to není vyloženě film pro ně.

Ne, pane, Tomáše Holého znají i dnešní děti, narozené 25 let po jeho smrti. A když Česká televize může za naše koncesionářské poplatky koupit seriál, ve kterém je vrahem jedenáctileté dítě, a odvysílat ho v hlavním čase, pak určitě může za naše koncesionářské poplatky koupit i seriál s výjimečným Tomášem Holým a odvysílat ho také v hlavním čase. Česká televize by se měla rozhodnout, zda bude veřejnoprávní institucí, nebo kriminální stokou, která učí naše děti zabíjet.

Může seriál dnes dětem něco dát?

„Z Alžběty jsem dostal pětku,“ říká v seriálu Tomáš Holý, „protože jsem ji nechal vládnout dřív, než se vůbec narodila.“ Možná, že by tenhle vtipný seriál mohl zlepšit pohled dětí na dějepis. Přiznejme si, dějepis nebývá tím nejoblíbenějším učivem. Protože většina dějepisných dat je nezapamatovatelná, jak říká Jára Cimrman. A tady je spousta prostředí, skoro každý díl v jiném čase. Ono je něco úplně jiného, biflovat se ty hloupé letopočty, nebo znát ten příběh. Jak se to stalo. Od Mozarta až po opravu porouchaného stroje času v mladší době kamenné. "A byla tam pořádná zima", dodává Lucie. Rozhodně dá dětem víc než animované postavičky ve světě zločinu…

Komentáře

Fanda

Rozhodně seriál s Tomášem. Pane řediteli, vražd už bylo dost. A jestli myslíte, že vám budeme platit vraždy, tak jsem pro kolektivní žalobu.

2025-02-07 08:22:04

Reagovat

senátor

Jsem také pro vysílání seriálu Připoutejte se, letíme nad Atlantidou na České televizi. Podle zákona o ČT byla ustavena především proto, aby se věnovala hlavně těm menšinovým žánrům a pořadům, na které není na soukromých televizích místo. A rodinnému programu. Nic o vraždách většinu večerů v týdnu. Nazvěme věci pravým jménem. V ČT nějaká zájmová skupina zneužívá povinnost platit koncesionářské poplatky k soukromé výrobě (či nákupu) kriminálních seriálů. A generální ředitel není s to bouchnout pěstí do stolu a říct Dost. Pak by ovšem měl jít na kobereček do PS vše vysvětlit. Chování České televize za poslední rok je více než podivné.

2025-02-06 08:56:27

Reagovat

Adam

Co z toho je pomluva? Že zemřel? On snad stále žije?

Jiří napsal:

Smím vědět proč pan Lipinski pomlouvá mého bratrance Tomáše Holého? Na základě čeho? To se mi vůbec nelíbí.

Samozřejmě jsem také pro vysílání seriálu. Jako dítě jsem ho viděl v rakouské televizi, ale česky nikdy. A myslim, že Tomáš taky ne.

2025-02-06 00:44:21

Reagovat

Tom

I já chci seriál vidět v češtině. Jestli ČT ve jménu kriminálek zanedbává ostatní žánry, pak je to případ pro soud.

2025-02-05 20:45:24

Reagovat

Jiří

Smím vědět proč pan Lipinski pomlouvá mého bratrance Tomáše Holého? Na základě čeho? To se mi vůbec nelíbí.

Samozřejmě jsem také pro vysílání seriálu. Jako dítě jsem ho viděl v rakouské televizi, ale česky nikdy. A myslim, že Tomáš taky ne.

2025-02-05 14:12:25

Reagovat

omikron

Mám rozjetou ještě jednu možnost - vydání seriálu na DVD. Ovšem pro vydavatele je problém zase ten dabing. Když ČT je zdá se neprůchodná. Generální ředitel asi nedokáže říct ne zneužívání koncesionářských poplatků přednostně pro většinový žánr.

Jindra napsal:

Už ani nevěřím, že seriál někdy uvidím. To je fakt hloupé. Ty jejich detektivky >by se měly regulovat zákonem. Opravdu nechápu, jak jeden typ pořadu může >ovládat všechny televizní stanice.

2025-02-05 13:35:48

Reagovat

Jindra

Už ani nevěřím, že seriál někdy uvidím. To je fakt hloupé. Ty jejich detektivky by se měly regulovat zákonem. Opravdu nechápu, jak jeden typ pořadu může ovládat všechny televizní stanice.

2025-02-05 12:14:32

Reagovat

Zdeňka Kurandová

Hezký článek. I já bych chtěla seriál vidět. Ty kriminálky na všech programech mě fakt s.... U nás má rodičovský zámek už i Česká televize.

2025-02-05 10:33:12

Reagovat

vilemandrle98

No, zřejmě se nedozvíme, jestli měl na mysli opravdu Pustinu nebo něco jiného. Každopádně ano, je to skutečně výjimečně povedená záležitost. Že se díky ní učí děti vraždit je samozřejmě nesmysl, sklony k násilí buď v člověk jsou nebo nejsou, svádět to na TV seriál je mimo mísu. Atlantidu hodnotit nemůžu, neviděl jsem ji. Tomáš Holý za mě v pohodě kluk, co mimo jiné zachránil kamarádce život při natáčení jednoho filmu. Nejsem na ničí straně, děkuju za pochopení.

Lipinski napsal:

vilemandrle98 napsal: "Pan Omikron myslí asi Pustinu"

Pustina je jeden z nejlepších českých seriálů a hlavně je z produkce HBO, 88% na čsfd, 49. nejlepší seriál!, ne čt. A že ji čt vysílala? Zřejmě ji nasadila proti sračkám komerčních televizí, protože léto patří již tradičně chalupářům a pitavalům, na podzim asi neměli lepší kalibr. Stejně, jako ted vysílají Hořící keř, ale jen jednou a dost, zpětně se nedá přehrát, hodně omezená licenece. Plivat na Pustinu může jen kulturní barbar, právě mně bylo divný, o co jde, vždyt tam je jen jedna vražda a tady popisováno jako seriál, o dětskym masovym vrahovi. Radši deset Pustin, než tuhle slátaninu s Atlantidou.

2025-02-05 09:50:26

Reagovat

Maly33

Ad Pustina a ČT: V říjnu ČT jsem požádal právníka ČT o sdělení, kdo rozhodl o zakoupení Pustiny za naše koncesionářské poplatky. A kdo rozhodl o transformaci ČT na kriminální kanál, v té době vysílali 6 večerů v týdnu výhradně krimi. A pokud šel pořad, kde se nezabíjí, pak až od 22:30.

Přesto, že jsem uvedl všechny náležitosti, které zákon 106/1999 předepisuje, nemám dosud žádnou odpověď. Ani kladnou ani zápornou. Podal jsem tedy podnět na pražské státní zastupitelství, aby přezkoumali, zda ČT nepochybyla.

Podle soudce, kterého jsem oslovil ty koncesionářské poplatky neslouží k tomu, aby z ne ČT kupovala/natáčela jednu vraždu za druhou. Naopak, slouží právě pro menšinové žánry, aby je ČT mohla vysílat bez ohledu na sledovanost. A na tvorbu rodinného programu. A podle něj je nadřazování kriminálního žánru nad ostatní ve veřejnoprávní televizi NEPŘÍPUSTNÉ.

Zdá se tedy, že sama ČT má určité problémy se zákonem. V současné době je podána určovací žaloba právě ve věci financování kriminálních seriálů ve velké míře a ve věci povinnosti financovat výrobu kriminálních seriálů v zemi kde kriminální seriály tvoří zdaleka nejčastěji vysílaný pořad .

2025-02-05 09:44:54

Reagovat

Filip Janatka

Jsem pro seriál s Tomášem Holým. A zajímají mě taky věci kolem jeho natáčení. Díky za hezký článek.

2025-02-05 08:56:13

Reagovat

omikron

Žádám admina o smazání tohoto článku + mého čekajiciho článku.

No comment. Lipinski napsal:

Na názvy se už nepamatuje, zatímco kult mrtvýho ožralýho herce, co se zabil svym opilstvim vo strom v lese, jede dál...

2025-02-05 08:06:31

Reagovat

Lipinski

vilemandrle98 napsal: "Pan Omikron myslí asi Pustinu"

Pustina je jeden z nejlepších českých seriálů a hlavně je z produkce HBO, 88% na čsfd, 49. nejlepší seriál!, ne čt. A že ji čt vysílala? Zřejmě ji nasadila proti sračkám komerčních televizí, protože léto patří již tradičně chalupářům a pitavalům, na podzim asi neměli lepší kalibr. Stejně, jako ted vysílají Hořící keř, ale jen jednou a dost, zpětně se nedá přehrát, hodně omezená licenece. Plivat na Pustinu může jen kulturní barbar, právě mně bylo divný, o co jde, vždyt tam je jen jedna vražda a tady popisováno jako seriál, o dětskym masovym vrahovi. Radši deset Pustin, než tuhle slátaninu s Atlantidou.

2025-02-05 08:04:54

Reagovat

vilemandrle98

Pan Omikron myslí asi Pustinu. Ne že by to bylo malé dítě, spíš mladej kluk.

Lipinski napsal:

Pořád mi tu kult, Tomáše Holýho, nebyl schoen napsat, o kterýho vraha jde?

"ČT1 na podzim 2024 odvysílala seriál, kde bylo vrahem malé dítě. Normálně v 20:00. Název už si nepamatuju"

Na názvy se už nepamatuje, zatímco kult mrtvýho ožralýho herce, co se zabil svym opilstvim vo strom v lese, jede dál...

2025-02-04 13:55:51

Reagovat

Lipinski

Pořád mi tu kult, Tomáše Holýho, nebyl schoen napsat, o kterýho vraha jde?

"ČT1 na podzim 2024 odvysílala seriál, kde bylo vrahem malé dítě. Normálně v 20:00. Název už si nepamatuju"

Na názvy se už nepamatuje, zatímco kult mrtvýho ožralýho herce, co se zabil svym opilstvim vo strom v lese, jede dál...

2025-02-04 11:54:00

Reagovat

omikron

Ano, je to tak. Mánesova 49, Poděbrady

Máte nějaké vzpomínky z natáčení? Kontakt na autora

Karel FRÁŇA napsal:

Pokud se nepletu tak se seriál natáčel i u nás v Poděbradech prakticky naproti mému rodnému domu.

Měl sem od filmařů různé letáky a nechali nám tam i kulisy

2025-02-04 08:47:57

Reagovat

Ida

Velmi pěkně napsané, vzpomínky na Tomáše vv nás vždy zůstanou. Tomáš byl jedinečný a máme ho stále rádi. Na ten seriál se těším a doufám, že se konečně dostane i na televizní obrazovky.

2025-02-04 08:32:34

Reagovat

Karel FRÁŇA

Hezky den

Pokud se nepletu tak se seriál natáčel i u nás v Poděbradech prakticky naproti mému rodnému domu.

Měl sem od filmařů různé letáky a nechali nám tam i kulisy

Těším se až tento seriál konečně uvidime

S přáním dobrých dní

2025-02-04 01:24:10

Reagovat

Jarda P

Krásný článek. Děkuju autorovi za zajímavé informace. I já souhlasím. Tomáš Holý byl neuvěřitelný talent. A měl by mít přednost před kriminálními živly a negativními seriály, kterymi nás ČT zásobuje. Myslím, že by si zřizovatel měl posvítit na to, co za naše peníze kupují.

2025-02-02 09:52:27

Reagovat

roura

I já souhlasím a chci vidět. A ČT by se měla zamyslet.

2025-02-01 21:40:56

Reagovat

Martin

Nádherně napsaný článek. Četl jsem ho jedním duchem. Souhlasím s autorem. Tomáš Holý je osobnost takového formátu jako byl Vlasta Burian nebo pan Menšík. I já podporuji tenhle projekt a chci vidět vše, co Tomáš natočil. Česky. A pokud jde o ČT, tak ta se od nástupu noveho šéfa moc nepředvedla. Řečeno slušně. Ne všichni vaši negativní tvorbu hltají a ne všichni chtějí ten hnus sponzorovat. A jestli na veřejnoprávní televizi mají vrahové přednost před Tomášem Holým, pak odmítám platit koncesionářské poplatky a zvu toho, kdo to takhle nastavil před soud.

2025-01-31 20:34:58

Reagovat

Petr Jung

I já bych ho chtěl vidět. Česká televize poslední dobou stojí za velké prd. Když vidím jejich upoutávky tak se mi odevírá kudla v kapse. Samé temno. Vraždy, tumor, děcko, ekologická propaganda. Kdy naposledy natočili něco pohodového? Na co by se človek těšil. Už spoustu let ne. Pokud vraždy projdou ale Tomáš Holý ne, pak je něco špatně. Už bylo dost negativního obsahu za naše poplatky.

2025-01-31 14:02:19

Reagovat

omikron

O cestování v čase. Kluk z budoucnosti cestuje časem do minulosti. Jeho stroj času se porouchá v roce 1982 a nouzově přistane na zahradě vily, kde bydlí Tomáš Holý. Spolu stroj času opraví a pak cestují do různých dob. Skoro co díl to jiná doba. Od Mozarta po pátrání po tajemném dvojníkovi strýčka toho kluka z budoucnosti. Nakonec se jim stroj času porouchá v době ledové a mají co dělat aby ho opravili a vrátili se. Víc nebudu prozrazovat...

bobr napsal:

Podporuju tenhle projekt A o čem vlastně seriál je?

2025-01-31 13:45:26

Reagovat

Lipinski

omikron napsal: ČT1 na podzim 2024 odvysílala seriál, kde bylo vrahem malé dítě.

Já teda tvorbu čt sleduju, ale že bych minul něco takovýho? Ne že bych na tom ujížděl, ale podle mě, nic takovýho neni. Co to tady vymejšlíte za projekty, vzdyt ten seriál je strašná slátanina, ani ne pro děti, natož dospělý, fantasmagorie Hofmana, co pak naopak uspěl s Návštevníky, to už byla jiná liga. Ale tohle?

2025-01-31 10:48:49

Reagovat

bobr

Podporuju tenhle projekt A o čem vlastně seriál je?

2025-01-31 09:26:27

Reagovat

Jaroslava V

Rozhodně ano. Filmy s Tomášem patří do televize víc než dnešní násilí. A měli by se pokusit použít Tomášův hlas, pokud to půjde.

2025-01-31 09:12:22

Reagovat

omikron

ČT1 na podzim 2024 odvysílala seriál, kde bylo vrahem malé dítě. Normálně v 20:00. Název už si nepamatuju. Já se takovým věcem vyhybám, vadí mi to. Myslím, že veřejnoprávní televize nebyla vytvořena k tomu, aby vysílala jednu vraždu za druhou. V té době vysílala ČT 6 dní v týdnu od 20:00 samé kriminálky, jedině v sobotu byl jiný druh pořadu.

S kamarádem jsme oslovili soudce správního soudu. Ten nám dal za pravdu: Koncesionářské poplatky slouží hlavně pro menšinové žánry, aby se jim ČT mohla věnovat bez ohledu na sledovanost. A na tvorbu rodinného programu. Ne na to aby ČT vysílala každý večer kriminálky, které jdou na 20 dalších kanálech. Pokud by se ukázalo, že někdo soustavně zneužívá koncesionářské poplatky k natáčení/nákupu většinových vražd, pak by to dokonce mohl být důvod policejnímu zásahu v ČT.

Lipinski napsal:

"o seriálu s dětským vrahem", "seriál s mladistvým vrahem", o čem je řeč?

2025-01-31 08:28:22

Reagovat

Lipinski

"o seriálu s dětským vrahem", "seriál s mladistvým vrahem", o čem je řeč?

2025-01-31 05:45:03

Reagovat

Andy

Rozhodně ano. A měl by být vysílán v hlavním čase. A co takhle natočit rovnou i film o Tomášovi? Slyšela jsem, že je prý hodně svědectví o jeho chování na natáčení.

Chování ČT v uplynulých měsících je opravdu podivné. Mám kamaráda na pražském zastupitelství a ten říkal, že jim po odvysílání seriálu s dětským vrahem chodily desítky dopisů týdně. Požadovali zásah v ČT. Vždyť ty poplatky slouží pro všechny žánry, ne přednostně pro kriminálky.

2025-01-30 19:02:43

Reagovat

omikron

Je to film Zpívající pudřenka z roku 1959.

Těch předpovědí je víc. Třeba ve filmu Délka polibku devadesát, předpověděl Ota Hofman tabletku pro pány. Jenom není modrá.

V seriálu Návštěvníci je těch předpobvědí spousta. Komunikátory, miniaturní kamery...

A v tomhle seriálu o Atlantidě fakticky Ota Hofman předpověděl praktickou podobu umělé inteligence. Stroj času tam s cestujícími komunikuje lidskou řečí, dá se ovládat hlasem a má databázi znalostí, pokud jde o cesty do minulosti. Tomáš Holý se ho zeptá, Co se stalo v tomhle roce? a stroj mu podá vysvětlení.

Jirka napsal:

Ve článku píšete, že autor seriálu předpověděl mobilní telefony. Můžu se zeptat ve kterém filmu to bylo?

2025-01-30 17:41:29

Reagovat

Petr73

Rozhodně ano. To, že seriál s mladistvým vrahem projde ale s Tomášem Holým ne, je důvod pro audit v této instituci. Ne li pro trestní oznámení. Jsem pro AI dabing s Tomášem.

2025-01-30 16:49:49

Reagovat

Zdenda

Takové filmy a seriály rozhodně patří na ČT. Tím více, že je tam jedinečný Tomáš Holý.

Vzal bych peníze na film o vrazích Stodolových a dal bych je na rekonstrukci Tomášova hlasu z dochovaných záznamů.

2025-01-30 15:42:01

Reagovat

Jirka

Ve článku píšete, že autor seriálu předpověděl mobilní telefony. Můžu se zeptat ve kterém filmu to bylo?

2025-01-30 15:32:47

Reagovat

Jindřiška

že by Tomáše nikdo neznal,jeho filmy jsou tak kouzelné,že jej neznají nově narození,protože Tomáše zná už každý předškolák,právě díky jeho úžasným hereckým výkonům a krásným rodinným filmům

2025-01-30 08:48:33

Reagovat

Jana Svobodová

Určitě bychom film chtěli Vidět i moje 3vnučky,filmy s Tomášem Holým je baví a viděly všechny co se v české televizi vysílají

2025-01-30 06:32:09

Reagovat

Sarka Buresova

To je takova skoda, ze jsme serial zatim nemeli moznost videt. Verim, ze se to ale podari, podle popisu vypada velmi zajimave!

2025-01-29 21:58:13

Reagovat

omikron

Na BluRay vyšly filmy Jak vytrhnout velrybě stoličku a Jak dostat tatínka do polepšovny. Během dvou týdnů téměř vyprodané...

2024-12-08 14:44:00

Reagovat

omikron

Česká zvuková stopa nikdy nebyla. Nyní existují české titulky a pokusný AI dabing. Oboje vzniklo přímo z iniciativy syna autora.

Divák napsal:

Seriál jsem viděl sice jen s německým dabingem (český asi neexistuje),ale i tak zajímavé.

2024-12-01 21:16:21

Reagovat

Divák

Seriál jsem viděl sice jen s německým dabingem (český asi neexistuje),ale i tak zajímavé.

2024-12-01 20:13:20

Reagovat

stefan

Mno, odvysílala Česká televize za poslední dva měsíce večer taky něco jiného, než kriminální seriál? Psychiatra a prokurátora na ně, ne zvýšení poplatků.

2024-12-01 18:16:40

Reagovat

maly33

Česka televize je zralá na policejní zásah. Mluvil jsem se soudcem správního soudu a podle něj by ČT neměla z našich poplatků točit jednu vraždu za druhou. Ty poplatky podle něj slouží pro menšinové žánry a pro výrobu rodinného programu.

Hezký článek, to jsem nevěděl.

2024-12-01 10:09:40

Reagovat

omikron

Tomáše Holého dnes nikdo nezná, ale Setkání v čevenci mělo naposledy na ČT větší sledovanost, než StarDance. ČT si nevidí do úst. Hlavně, že každý večer dvě vraždy...

2024-11-30 18:59:03

Reagovat

1 | 2

Komentáře

Jméno(*)
E-mail
Opište kód(*,1)
Komentář(*,2)

*) Údaje označené hvězdičkou a tučným písmem jsou povinné.

1) Pokud se přihlásíte nemusíte vyplňovat některé údaje.

2) Nepřihlášený uživatel nemůže vkládat některé textové prvky - například odkazy.

Chcete-li text v textových polích naformátovat, použijte následující značky:

*Kurzíva* nebo _Kurzíva_

**Tučný text** nebo __Tučný text__

#Nadpis první úrovně

##Nadpis druhé úrovně

Příklad [odkazu](https://filmovamista.cz) na Filmová místa.cz. Vznikne:
Příklad odkazu na Filmová místa.cz.

Nejnavštěvovanější filmy:

Vyhledávání

  • Milsn nalezl lokaci místa natáčení Stěhování z epizody Sporák seriálu Bakaláři.

  • ladak1 vložil reálnou fotografii k místu natáčení Nový most z filmu Babička je ráda.

  • Lamia83 vložila místo natáčení Před školou k filmu Protivný sprostý holky.

  • Lamia83 vložila místo natáčení Na hřišti k filmu Protivný sprostý holky.

  • Lamia83 vložila místo natáčení Večírek školy k filmu Protivný sprostý holky.

  • Lamia83 vložila místo natáčení Po soutěži k filmu Protivný sprostý holky.

  • Lamia83 vložila místo natáčení Matematická soutěž k filmu Protivný sprostý holky.

  • Lamia83 vložila místo natáčení Příjezd na soutěž k filmu Protivný sprostý holky.

  • Lamia83 vložila místo natáčení Srážka k filmu Protivný sprostý holky.

Filmová místa do kapsy

Nejčerstvější informace

trempík

Hodnocení: 33457

Mé filmy a seriály (379)

Moje místa (15349)

Mé nálezy (9669)

Vyfotil jsem (2817)

Nejaktivnější uživatelé

Nahlásit chybu | Autorská práva upravena licencí CC: Creative Commons License Filmová místa.cz 2006-2025 | Movieloci.com | Lieuxtournage.fr | Krásný Krámek | TH Shop | Paetrik | 2.12